• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Бібліотека
/Files/images/1023025101.jpg Бібліо... книга... початок життя. Із нею пов'язана доля моя. З чужої землі повернеться лелека -Так я повертаюся в бібліотеку.


"Бібліотеки – це скарбниці всіх багатств людського духу" Г.Лейбніц

Шкільна бібліотека Червонокостянтинівської ЗШ І-ІІІ ст. – один із центрів інформаційного середовища закладу. Вона була заснована у вересні 1990 року. У бібліотеці зосереджено всі підручники та книги шкільної програми, періодика, словники та придбана література за кошти школи. . Довідковий апарат бібліотеки складається з алфавітного та систематичного каталогів, систематичної картотеки статей, краєзнавчої картотеки, облікової картотеки руху підручників та ін.

Сучасна шкільна бібліотека - це не тільки місце зберігання інформації, а, насамперед, інформаційно-ресурсний центр, що здійснює повноцінне інформаційне та методичне забезпечення навчально-виховного процесу. Пріоритетними завданнями такого центру сьогодні є формування інформаційної культури особистості учнів; сприяння подоланню світоглядного протиріччя між книжковою культурою вчителя та інформаційно-телевізійною культурою учнів; зміцнення соціального партнерства школи в оновлюваному соціокультурному середовищі.

Все вищезазначене впливає на функції шкільного бібліотекаря, роль якого в інформаційно насиченому середовищі значно зростає. Від шкільних бібліотекарів нарівні з учителями та викладачами в першу чергу залежить можливість реального підвищення інформаційної культури учнів. Адже, як свідчить практика, сучасні підлітки, маючи достатньо високий рівень комп’ютерної грамотності, виявляються фактично безпорадними в ситуаціях, коли потрібно знаходити, переробляти та оцінювати навчальну інформацію. Це змушує шкільного бібліотекаря постійно консультувати учнів щодо того, як визначати точність, достовірність знайденої інформації.

В Україні склалась нова соціокультурна ситуація. Читання стало іншим. У коло читацьких інтересів юнацтва увійшла така література і такі сфери життя, які раніше менше привертали увагу, або ця увага штучно нівелювалась.
Макро і мікросередовище впливають на розвиток людини, тому завдання бібліотек – створити умови для задоволення та розвиток інформаційних потреб людей.


Одним із засобів створення таких умов є масові заходи в бібліотеці: цікаві, захоплюючі, емоційні, зорієнтовані на особистість.
Масова робота виконує свої функції:

·сприяє задоволенню і розвитку інформаційних потреб і запитів, зростанню кола пізнавальних читацьких інтересів, проведення дозвілля;

·допомагає залученню нових читачів до бібліотеки;

·здійснює рекламу бібліотеці, створює її імідж.

Одним із принципів масової роботи є актуальність, незвичне трактування певних питань, що дозволяє підвищити зацікавленість читачів тією чи іншою темою.
Проводячи масові заходи, бібліотеки задовольняють потреби в освіті та самоосвіті, професійному вдосконаленні, розширенню світогляду, духовному, естетичному розвитку.
На вибір певної форми популяризації літератури впливає практичний досвід бібліотекаря, його ерудованість, професійна підготовка, вміння „тримати” аудиторію.
Досвід проведення масових заходів підтверджує, що їх ефективність залежить від активності читачів. Треба сміливіше використовувати оригінальні, близькі юнацтву, учням форми роботи. А читачі юнацького віку віддають перевагу діалоговим, дискусійним, ігровим формам спілкування тому, що вони посилюють пізнавальну й читацьку активність, спонукають до самостійного мислення, вміння відстоювати особисту думку. Захоплюючі, емоційні заходи дають можливість позмагатися, поспілкуватися. Це - дискусійні інтерв’ю, дискусії, диспути, різноманітні конкурси, вікторини, бібліомарафони тощо.
На початку ХХІ ст. фахівці бібліотечної справи відчули необхідність змін в організації спілкування з учнівською, молодіжною аудиторією і почали приділяти особливу увагу оновленню методики популяризації книги, урізноманітнюючи її.Певні нововведення з’явилися в оформленні та атрибутиці усних наочних форм рекомендації літератури, створенні невимушеної обстановки у спілкуванні. «Народилися» нетрадиційні форми популяризації книги в юнацькій аудиторії. Такими є: презентації книг, книжкові та літературні аукціони, літературно-художні вернісажі, театралізовані вікторини, хроноскопи, поетичні альбоми, літературний диліжанс, прес-діалог, п’ять хвилин з мистецтвом, ерудит-лото тощо.

Особливість таких форм полягає в тому, що їм притаманні: новизна у назві, діалог бібліотекаря з читачами і читачів між собою, наявність елементів театралізації у викладі інформації, ігрові моменти, своєрідна атрибутика, що передає специфіку запропонованої форми, активна участь читачів у проведенні заходу. Досвід підтверджує, що ті заходи, де читачі були активними учасниками, виявилися для них найцікавішими.

Таким чином, прагнення бібліотекаря співпадають з бажаннями читачів, які хочуть спілкуватися, збагачуватися новою інформацією в живій, динамічній ситуаційній формі.

/Files/images/BIBLIO/4.png

Бібліотека має невеличку читальну залу, яка налічує 15 місць. Станом на початок 2020/2021 навчального року абонемент обслуговує 102 учні та 17 педагогічних працівника.Кожного року шкільна бібліотека оформляє передплату на періодичні видання газет і журналів. Передплатні видання надходять до шкільної бібліотеки і є у вільному користуванні для всіх учасників навчально-виховного процесу. Шкільна бібліотека співпрацює з бібліотекою села Червонокостянтинівки.

Завідує бібліотекою Масюк Юліана Ігорівна, яка систематично проводить виставки літератури, цикли бесід про бережливе ставлення до книги - "Світ книги - чисте й світле джерело", "Відкриваючи книгу – відкриваємо світ" є невід'ємною частиною роботи бібліотеки», "Учись і ти, як книгу берегти". У кожному класі створено пости бережливих. Здійснюються рейди-перевірки стану підручників. Проводяться конкурси малюнків "Твій друг - книга". Бібліотека щорічно проводить конкурс «Найкращий читач року».

Графік роботи бібліотеки:

Понеділок: з 10-00 до 14-00

Вівторок: з 10-00 до 14-00

Середа: З 10-00 до 14-00

Четвер: з 10-00 до 14-00

П'ятниця: з 10-00 до 14-00

Субота,неділя: вихідний день

Останній день місяця – санітарний день

Десять "не можна”

1. Не можна шуміти, смітити у бібліотеці;

2. Не можна їсти у бібліотеці;

3. Не можна брати книгу брудними руками;

4.Не можна користуватись книгою чи підручником не обгорнувши їх;

5.Не можна вкладати у книгу зайві речі;

6. Не можна малювати і писати на книжках;

7. Не можна залишати книгу без допомоги, якщо вона "захворіла";

8. Не можна читати книгу на сонці;

9. Не можна загинати сторінки книги і корінець;

10. Не можна затримувати книгу більше 15-ти днів.

Щоб книга і підручник служили довго виконуйте такі рекомендації:

1. Всі одержані вами підручники слід утримувати в охайному вигляді.

2. Треба тримати підручники в окремій обкладинці або обгорнутими папером.

3. Не загинайте аркуші, користуйтеся закладкою.

4. Не слід класти в книгу ніякі предмети.

5. Перш ніж узяти до рук підручник, вимийте руки. Підготувавши урок, поставте книгу на полицю, або покладіть у портфель.

6. На сторінках підручників робити примітки ручкою або олівцем забороняється.

7. Поводьтесь з підручником так, щоб не було соромно передати його вашим молодшим товаришам.

Пам'ятка

1. При одержанні підручників у бібліотеці продивись їх. При виявленні пошкоджень повідом бібліотекаря.

2. Обгорни підручники.

3. Зроби закладки для підручників.

4. Якщо ти зіпсував чи загубив підручник, по­верни до бібліотеки аналогічний, чи заміни іншою книгою.

5. Не перегинай палітурку підручника.

6. Не загинай кути сторінок.

7. Не роби поміток, не розмальовуй підручник.

8. Клади підручники тільки на чистий стіл.

9. Бережи підручники від сонця і води

10. Відведи вдома місце для підручників.

Рекомендації класним керівникам щодо роботи з учнями по збереженню підручників

1.Ознайомлення учнів з єдиними вимогами щодо збереження підручників.

2. Ознайомлення з критеріями оцінювання підручників.

3. Відповідальність за підручники в класі.

4. Екран класних змагань за краще збереження підручників, пропаганду книги в школі.

5. Приймати за актом підручники разом з членами батьківського комітету.

6. Вимагати з батьків гарантійні листи щодо збереження підручників.

7 Слідкувати, щоб учителі-предметники систематично перевіряли стан збереження підручників свого предмета (робили відповідні записи в щоденник учня).

8. Один раз на чверть виставляти оцінки в щоденники учням за стан збереження підручників.

9. Надати допомогу посту бережливих у плануванні роботи.

10. Разом з батьками здійснювати заходи з виховання в учнів бережливого ставлення до книги. На батьківських зборах аналізувати наслідки рейдів перевірок.

11. Планувати проведення класних зборів "Учитись учитися", де висвітлювати роль підручника. Аналізувати ставлення до них учнів.

12. Відмітити учнів і батьків, які краще зберегли підручники.

13. Вклеїти в щоденники учням єдині вимоги що­до збереження підручників.

Запрошуємо учнів відвідати шкільну бібліотеку!

Кiлькiсть переглядiв: 555

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.